ORTAK OLARAK NORMAL KULLANIM ŞEKLİMİZ ;

Basit olarak sistemimiz şu şekilde işlemektedir. Hisse senedi sahibi ortak (ortaklığını belgelendirmiş) Adataş A.Ş. ortağı olarak kabul edilir. Aşağıda açıklandığı gibi kişiler sadece şirket ortağıdır. Nisan 2016 Genel Kurulu’nda 2017 yılından itibaren Adataş A.Ş. konaklaması durdurulmuştur.

 

ADATAŞ A.Ş. ORTAKLARINA ÖZEL

 

SÖZLEŞME – HİSSE SENEDİ – ORTAKLIK İLE İLGİLİ SORULAR

 

1.Yıllar önce sözleşme yapmıştım ( veya yapmışlar ) , ancak ortak olunmamış, hisse senedi alınmamış ne olacak? Durumum nedir?

  • Şirketimizde , ilk satış işlemlerine ait bir arşiv bulunmamaktadır. Proje satış aşamasından sonra, proje sahibi şirket müşterilerinin hisse senetlerini almaları için, çeşitli kereler mektupla ve hatta gazete ilanı ile davet etmişlerdir. Projeden satın alan müşterilerin tamamına yakını bu işlemi yaparak, şirketimize ortak olmuşlardır. Kendilerine hisse senetleri teslim edilmiştir. Teslim alınmamış hisse senetleri için, proje sahibi şirkete ( satış sözleşmesi yaptığınız ) müracaatınız gerekmektedir.

2.Hisse senedi nedir ? Neden önemlidir ? 

  • Hisse Senedi ortaklığı gösteren haklarınızı belgeleyen kıymetli evraktır. Bu belge olmadan şirket ortaklığının ve hakların ispatlanma şansı bulunmamaktadır.

3.Mülkiyet şirketleri (Adataş A.Ş., Aktaş A.Ş. , Fotaş A.Ş. , Devtur A.Ş. ) nedir? Niye ortak olmam gerekiyor? Ortak olmazsam ne olur?

  • Tesislerin Tapu mülkiyetleri, bu şirketlere aittir. Kısaca, tesislerin sahipleri bu şirketlerdir.
  • Bu mülkiyet şirketlerinin ortakları  ana statülerinde belirlenmiş öncelikli kullanım  kararı gereğince, belirlenmiş haklardan sadece ortak olanlar  yararlanabilirler.
  • Ortak olmayanlar ise Tesislerden münferit olarak  yararlanabilirler.

4.Hisse senedi alınmış, fakat daha sonra kaybedilmiş , bulunamıyor . Ne olacak ?

  • Hisse Senetleri hamiline olduğundan, ilgili hisse senedi kimin elindeyse o kişiye ait olacaktır. Bu nedenle “hisse senedi iptal” dava açılması gerekmektedir. Bu konuda avukatınıza danışmanızda fayda vardır.

5.Sermaye artışı hakkında nasıl bilgi alabilirim?

  • Şirketlerimiz gerektiğinde zaman zaman sermaye artığı yapmaktadır. Bu artışlar ilgili şirket ortaklarımıza genel kurullarda onaylandıktan sonra duyurulur. Belirlenen süre içinde artışlara katılan üyelerimiz kendilerine özel tutarları sermaye artış hesaplarına yatırır. Sermaye artışında bulunan ortağımızın hissesi genel artış tutarına ve hisse adedine göre artar. Bilgiler şirketimiz tarafından tutulmaktadır.

 6.    Adataş A.Ş. şirket hissedarıyım. Şirket kar payı haklarım, temettü haklarım nedir ?

  •  Şirket hissedarı bütün ortaklar, şirketin kar etmesi ve de genel kurulda kar dağıtılmasına karar verildiğinde, hisseleri oranında kar payı almaya hakları vardır. Bu durum oluştuğunda şirket ortaklarına bilgilendirme yapılır. Hissedarların Türk Ticaret Kanununda belirtilen bütün hakları geçerlidir.

KULLANIM İLE İLGİLİ SORULAR

6.Adataş A.Ş. hissedarıyım. Büyükada tesisinden faydalabilirmiyim ? başka tesislerden faydalanabilirmiyim ?

7.Bu bir devre mülk müdür?

  • Bu bir devre mülk ya da devre tatil sistemi değildir. Mülkiyet tamamen ilgili şirkete aittir. Bu şirkete ortak olan üyelerin ( hissedarların) tesislerden öncelikli kullanım hakkı vardır. Bu hakkın kullanım şartları ayrıca ( kullanım yönetmeliğinde ) belirlenmiştir. Kişisel bir mülkiyet söz konusu değildir. Herhangi bir kişisel tapu  söz konusu değildir. Devre mülk tapusu veya devre tatil sözleşmesi vs. söz konusu değildir.

HİSSE DEVİR – SATIŞ – İADE- MİRAS İNTİKAL İLE İLGİLİ SORULAR

8.Hissemi, haklarımı devretmek istiyorum. Ne yapacağım ?

9.Hissemi şirkete iade etmek istiyorum. Ne yapacağım ?

  • Şirketimizin bedel karşılığı iade alma programı yoktur. Sadece sistemden ayrılmak ve ortaklığınızı sona erdirmek isterseniz, bedelsiz devir işlemi yapabilirsiniz. Böyle bir durumda e posta ile şirketimize müracaat edebilirsiniz.

10.Şirkete olan geçmiş borçlarıma karşılık, hissemi  bedelsiz iade etmek istiyorum. Nasıl yapabilirim ?  

  • Borçlarınıza istinaden bedelsiz devir yapabilmek için asıl hisse senedi fotoğrafını, nüfus cüzdan örneği ve iletişim bilgi formunu iletisim@sunsetmavi.com adresine göndermeniz gerekmektedir.
  • Talebinizi net bir şekilde iletmenizi önemle rica ederiz.
  • Bedelsiz devir talebinize göre size gönderilecek “Hisse Devir Sözleşmesi”ni doldurup. Bu sözleşmenin aslı ile hisse senedi aslınızı kargo ile şirket merkezine göndermeniz gerekmektedir.

11.Bu sistemden çıkmak istiyorum. Artık mesaj vs almak istemiyorum. Beni artık aramayın. Ne yapmam lazım ?

  • Sistemden bedelsiz devir yaparak çıkabilirsiniz.
  • Bedelsiz devir talebinize göre size gönderilecek “Hisse Devir Sözleşmesi”ni doldurup. Bu sözleşmenin aslı ile hisse senedi aslınızı kargo ile şirket merkezine göndermeniz gerekmektedir.

12.Miras olarak bu hisseler ve haklar tarafıma/mıza  kaldı. Veraseten intikalini nasıl yapabilirim ?

13.1 kişiden fazla, ortaklı hisse sahibi olunma durumunda, iletişim ve yetki nasıl olacak ?

  • Ortaklardan biri diğer ortaklar tarafından imzalı olarak “Tek yetkili” kılınacaktır. İlgili evrakın bir örneği iletisim@sunsetmavi.com adresine gönderilmesi gerekmektedir.

İLETİŞİM – ADRES DEĞİŞİKLİKLERİ – ÖZLÜK BİLGİLERİ İLE İLGİLİ SORULAR

14.Adres ve iletişim bilgilerimde değişikliğim var. Ne yapmam lazım ?

15.Burada bulamadığım soru ve cevaplar için ne yapmam gerekiyor?.

  • Tüm soruları dikkatlice incelemenizi önemle rica ederiz. Eğer sorunuza yanıtı “Sıkça Sorulan Sorular” alanında bulamadıysanız. Bu durumu belirterek iletisim@sunsetmavi.com adresine sorunuzu iletebilirsiniz.

 16.Şirket merkezine gelirsem, bir yetkili ile görüşebilirmiyim.?

  • Merkez ofisimizde genel bilgilendirme ya da bilgi almak için bir birim bulunmamaktadır.
  • www.adatas.com.tr sayfamızdaki “Sıkça Sorulan Sorular” alanını incelemenizi, farklı bir sorunuz var ise iletisim@sunsetmavi.com eposta adresine eposta ve 0212 252 07 09 no.lu faks ile talebinizi gönderebilirsiniz. 0850 811 32 90 no.lu telefonumuza sesli mesaj bırakabilirsiniz. (Sesli yanıtlarınızda eposta adresi ve ortak ad soyad bilgisini bırakmanız önemlidir.)

 17.İnternet, web sitesi, e-posta vb konularda bilgim yok. Ne yapacağım ?  E posta kullanmıyorum, nasıl iletişim kuracağım ?

18. İstediğiniz belgeleri size nasıl ulaştıracağım ? taramadan geçirip, e posta göndermem yeterli midir ? fax olarak göndersem de elinize geçer mi ? posta olarak yollayabilir miyim ?

  • İstenilen belgeleri iletisim@sunsetmavi.com adresine epostayla iletmeniz yeterlidir.
  • Aslı istenen belgelerin kargo veya posta ile gönderilmesi yeterlidir.
  • 0212 252 07 09 no.lu faksa da gönderim yapabilirsiniz. Faks ile yapacağınız bildirimlerde size ulaşabileceğimiz eposta adresi ve faks numarası bildirmeniz gerekmektedir.

19.İletişim adresinize ya da faksa ilettiğimiz sorular nasıl yanıtlanır?

  • Gelen sorular ilgili bölümlere gider, şirketimiz kendi içinde değerlendirir, araştırır ve cevap hazırlayarak karşı tarafa gönderir. Sanal ortamda çalışılır. Çalışma saatleri ve mekanları esnektir. Ofise bağlı değildir.

20.0850 811 32 90 no.lu hat hangi amaçla kullanılır, kimler mesaj bırakabilir?

  • 0850 811 32 90 no.lu hattımız ortaklarımıza özel bir hattır, ortaklıkla ilgili konularda mesaj bırakabilir.

21.0850 811 32 90 no.lu telefona bıraktığım mesaja nasıl dönüş yapılacak?

  • Ücretsiz hattımıza ortaklıkla ilgili bıraktığınız sesli mesajlarda, ortak adı, eposta adresi ve faks numaranızı bırakmanız önemlidir. İletişim bilgileri ve konusu net olan mesajlara değerlendirme sonrasında eposta ile ya da faks ile geri dönüş yapılacaktır.